søndag 29. mai 2011

Kjøttdeig og pasta uten pasta?


Pasta er kriminelt godt..men kanskje ikkje det sunnaste alternativet..
Squash er et nydelig alternativ til pasta. 

Her er dagens middag,kjøttdeig i krema chillitomatsaus med squash 
Fantastisk godt..berre prøv
♥ 


  1. Skjær opp løk og finhakk hvitløk og surr i olje, ha i en finhakka chilli.
  2. Kutt opp litt søtpaprika og ha i
  3. Ha i en boks med hakka tomater, krydre etter smak og la koke i 15 min ca
  4. I mellomtida, steik kjøttdeig/kyllingstrimler etc.
  5. Ha den ferdig stekte kjøttdeigen oppi tomatsausen
  6. Tilsett ca 1 dl fløte
  7. Skjer det ytre skallet av squashen, bruk en ostehøvel og skrap av lange strimler av squashen helt til du kjem inn til frøa (dei kastes)
  8. Surr dette i olje i ei steikepanne ca 3-4 min
  9. Hell squashen over i en tallerkem/skål. Fyll på med kjøttfyllet.
  10. Rasp litt parmesan og ha over
  11. Pynt med ferske urter

NYT

♥ 



6 kommentarer:

  1. Mmmm, ble jo helt sulten her i dag! Hadde nok savnet pastaen, men dette så jo helt herlig ut :)

    SvarSlett
  2. Dette så jo flott ut...må kanskje prøve denne :) Gøy at du er tilbake i bloggeverdenen igjen! :) Ha en fin kveld videre :)

    Ps: Takk for at du linket meg....det setter jeg stor pris på :)

    Klem

    SvarSlett
  3. Mmm det såg veldig godt ut! Må prøvast!:)
    Eg pleier å skifte ut pastaplatene i lasagnen (på min del, kjæresten vil ha pasta;)) med squash..veldig godt=)
    Eg og håper på sol sol soool!
    Ha ei fin veke!
    Klem, Rakel

    SvarSlett
  4. Så godt det så ut - prøver meg på litt lavkarbokosthold, så denne oppskriften skal jeg teste :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  5. SV: Tusen takk søteste Linda <3

    SvarSlett